måndag 28 februari 2011

Söndagens äventyr.

Igår begav jag mig alltså in mot stan för att möta Stephen och Katie. Började inte jättebra då min buss först inte existerade och bankomaten sedan inte ville ge mig några pengar, men vem bryr sig om det när vädret är fint och man blir mött av världens mysigaste kille? Vi letade rätt på Katie som var med två av hennes kompisar och styrde stegen mot det berömda cupcakestället på Brick Lane Market. Jag köpte en citronmaräng-cupcake och ångrade ganska snabbt att jag inte hade köpt en hel låda.

Vi hängde på marknaden ett tag och bestämde oss sedan för att åka till Camden. Tyvärr var vädret inte längre så fint och när vi kom fram till Camden vände vi direkt och åkte hem till Katie istället.

Spenderade resten av dagen där. Drack varm choklad, lyssnade på TED talks och åt pizza. Stephen och Katie underhöll oss med att framföra utvalda scener ur The Importance of Being Earnest. Vi gjorde upp planer för musikal på torsdag samt började planera att gå på Rocky Horror Picture Show i april. Jag och Stephen blev snabbt utsedda till Janet och Brad, vilket jag är rätt nöjd med då det är en ganska enkel utklädnad att fixa (även om det inte är den coolaste karaktären att gå som). Kanske är rätt passande ändå då man är en RHPS virgin.

Här är Stephens (osynkade) vlogg från den dagen:

1 kommentar:

  1. Jamen det var väl det jag misstänkte. Att skägget vuxit ut igen på fin-Stephen. ;)

    SvaraRadera