söndag 20 februari 2011

Mello och söndagsmys.

Hade inga planer över huvud taget för den här helgen, vilket är första gången sen jag kom tillbaka hit efter jul. Stephen har åkt hem till Coventry över helgen och Alex jobbar. Värdfamiljen har en massa gäster, så för att komma ut ur huset lite igår åkte jag upp till Svenska Kyrkan för att titta på Melodifestivalen.

Jag har aldrig varit ett stort fan av Melodifestivalen (utom det där året då jag lärde mig alla texter utantill), men det var kul att träffa de andra au pairerna och vara svensk. Höjdpunkten på programmet var helt klart "den som Saade, han va det" och Björn Eriksson som dj. Efteråt gick jag, Amanda och Moa till svenska puben mitt emot där de hade schlagerkväll. Spenderade de närmaste två timmarna med att dricka Kopparbergs, sjunga och sträcka upp handen i luften (och räkna hur många som sträckte upp handen i luften).

Idag vaknade jag upp till ett tomt hus eftersom värdfamiljen och deras gäster har åkt och badat. Passar på och njuta av tystnaden samt uttnyttja det tomma köket till att göra en ordentlig frukost:


Havregrynsgröt med äpple och kanel, macka med skinka och gurka, apelsinjuice, kaffe och (eftersom jag är i England) pain au chocolat. Yum!

1 kommentar:

  1. Mums! Vi åt nästan lika gott. Grekisk frukost; grekisk yoghurt med valnötter, torkad aprikos och honung, juice, grekiskt bröd med ost och kaffe. :)

    SvaraRadera