tisdag 7 juni 2011

Internetnostalgi.

Okej, så jag har spenderat kvällen med att klicka runt på min gamla bilddagbok (som jag inte tänker länka till). Så många minnen! Gnäll om skolarbete, alla smeknamn på Christoffer Hjärtström (Emosmurfen, någon?), My Chemical Romance, hoggyträffar... Så nu har jag letat reda på en såndär lista (för jag har nog inte svarat på en sån sedan bdb-tiden):


Namn: Malin Erica Eriksson
Piercingar: Hål i öronen.
Tatueringar: Nej, men skulle kanske kunna tänka mig någon liten i framtiden.
Längd: 170 centimeter eller 5' 7".
Skostorlek: 39
Hårfärg: Mörkbrunt. Blond från början och har haft rödbrunt, svart och lila. Den här färgen har dock hängt med i några år.
Fräknar: Nej.
Motto: "Always look on the bright side of life."
Kär? Ja!
Önskar du att du bodde någon annanstans? Ja. I en egen lägenhet, inte så långt från centrala London. Gärna nära till Linköping och Coventry, på andra sidan Atlanten med snabba förbindelser till Hong Kong.
Tycker du att du är attraktiv? För det mesta.
Vilket schampo använder du? Det som är billigast på Sainsburys för tillfället (för färgat hår).
Vilken parfym använder du? Ingen. Äger inte ens någon parfym.
Vad är du rädd för? Att inte hinna med allt jag vill göra.
Gillar du att tvätta? Jag har inget emot att tvätta. Det är ju inte det roligaste sättet att spendera sin tid, men det är avslappnande och trevligt med rena kläder.
Gillar du berg- och dalbanor? Ja!


Senaste…
Filmen du hyrde? Brukade hyra filmer hela tiden, men nu var det väldigt länge sedan. Jag kommer verkligen inte ihåg.
Filmen du köpte? Serenity, efter att ha tittat klart på Firefly. Serien var mycket bättre än filmen.
Låten du hörde: For Charles Bronson av The Mountain Goats.
Låten du laddade ner? Hm. Accio Love av Ministry of Magic tror jag. För sisådär två år sen.
Personen du ringde? Stephen
Personen som ringde dig? Stephen, men jag hörde inte att det ringde.
TV-program du såg? Såg en repris av House idag medan jag strök kläder.
Person du tänkte på? Alex, som jag får träffa igen på torsdag för första gången på några veckor.


Favorit…
Låt: När Dresden Dolls gör en cover på Two-Headed Boy av Neutral Milk Hotel.
Sak att göra: Kramas, se filmer på bio, cykla i nedförsbackar, sjunga med högt till bra musik, resa.
Sport: ... är tv-spel en sport?
Dryck: Rabarber/grädd-te.
Kläder: Converse, 50-talsklänningar, t-shirtar med nördiga tryck, rutiga skjortor och tumvantar (inte nödvändigtvis tillsammans).
Film: Just precis i denna sekund: Brazil.
Bil: Ahlgrens bilar.
Serie: Doctor Who, Buffy the Vampire Slayer och Pushing Daisies.


Har du någonsin…
Gråtit över en pojke? Några gånger.
Gråtit över en flicka? Har hänt.
Ljugit för någon? Ja.
Varit i slagsmål? Nej, inte var jag kan minnas.
Blivit arresterad? Nej.
Träffat någon från internet IRL? Otroligt många. Första gången när jag var 15 och nu känns det som om majoriteten av mina vänner är folk jag har lärt känna på internet (vet inte om det stämmer).


Antal…
Gånger du varit kär? Två eller tre.
Gånger ditt hjärta brustit? En.
Hjärtan brustet på grund av dig? Skulle ju önska att det var noll, men en gång tror jag.
Tjejer du kysst? Hm. Några?
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Jag antar att statusuppdateringar på facebook inte räknas. I så fall blir det bara Tobbe.
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Tre, tror jag.


Senaste…
Boken du läste? Harry Potter et la Chambre des Secrets
Personen du fick e-mail av? Pastorn på Svenska Kyrkan i London.
Personen du fick brev av? Lloyds TSB
Personen du fick sms av? Alex
Gången hela din familj åt middag tillsammans? När vi grillade hemma hos pappa i påskas.
Saken du köpte? En minihatt på Camden market.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar