tisdag 14 december 2010

Sankta Lucia, dinosaurier och sånt.

En sen uppdatering innan jag släcker lampan och somnar:

Anneli är här! I fredags åkte jag in till stan och träffade henne, hennes kompis Ebba och Alex. Spenderade dagen på Natural History Museum där jag blev alldeles giddy bland alla dinosaurier. Köpte nästan en massa onödiga saker i shoppen, men ändrade mig. Så många fina onödiga saker, så lite pengar. Avslutade med lunch på Prêt. Jag och Alex har nu helt anammat britternas syn på chips (= funkar alldeles utmärkt som mat).

Alla samlade kring en trädstam som är sisådär några miljoner år gammal.





"From hell's heart I stab at thee!"

Djuphavsmarulk. Den har ingen anledning att vara lycklig, men den har ingen jädra aning om vad den annars ska vara.

I lördags hade jag huset för mig själv. Slappade, stickade och färgade håret. Igår (söndag) bar det in till stan igen för att umgås mer med Alex, Anneli och Ebba. Vi gick en hel del, fikade och åt pizza.

Idag har morföräldrarna tagit hand om barnen. Jag passade på att baka lussebullar och bjöd på svenskt julfika: lussebullar, pepparkakor som jag bakade med barnen förra veckan, julmust och Aladdinask. Min värdmamma och yngsta flickan var inte så förtjusta i lussebullarna, men alla gillade julmust!

2 kommentarer:

  1. Vad du fixar och donar ungen min! :) Du är bäst.

    SvaraRadera
  2. Kerry gillade inte julmust :( Men mer för mig :D

    Jag har också börjat tycka det är okej med chips till lunch. Det är ju typ bara potatis. Lite salt. Och fett. Heh.

    SvaraRadera